Hai cu noi

Persoane Juridice

Factura electronică o variantă de business profitabilă

Procesul de standardizare și digitalizare nu mai este o alternativă în ziua de astăzi, ci reprezintă o traiectorie sigură și obligatorie. După intrarea în vigoare a Legii 455/2001 privind semnătura electronică și a legii 148/2012 privind înregistrarea operațiunilor comerciale prin mijloace electronice apare un nou trend incepând cu 1 ianuarie 2014: factura electronică capătă valoare de document justificativ în sensul Legii contabilității nr. 82/1991. Azi factura nu mai trebuie nici semnată și nici ștampilată fizic, lucruri care le-am considerat acum două decenii ca fiind SF-uri.

Prin procesul de semnare electronică factura capătă o amprentă aparte, iar tot acest proces de digitalizare este susținut la nivelul Uniunii Europene. Dacă în 2011 se estima că la nivel global s-au emis circa 150 miliarde de facturi, în timp ce în Europa s-au emis circa 30 miliarde de facturi (electronice și pe hârtie), aproape 20% din totalitatea facturilor, după un deceniu numărul facturilor s-a dublat în mare parte, datorat într-un fel și evoluției tehnologice.  

Fără doar și poate factura a fost, este și va rămâne una dintre cele mai folosite documente contabile. Cred că știți faptul că Legea Arhivelor Naționale din România obligă orice instituție/companie să păstreze minim 10 ani aceste acte justificative în arhivă, dar ce ar fi dacă nu ați mai plăti spații fizice de stocare (metrii pătrați), ci ați profita de un spațiu nelimitat prin stocarea online a documentelor, care se află la un click distanță în orice moment când un organ de control cere verificarea lor. Factura electronică contribuie în perioada actuală la eficientizarea operativității circulației documentelor fiscale de la furnizor la cumpărător, la diminuarea corupției și la contrafacerii sau pierderii facturilor eliberate.

Transmiterea facturilor prin intermediul aplicațiilor digitale respectă normele de securitate a datelor confidenţiale privind integritatea şi protecţia informaţiilor cu caracter personal (GDPR), astfel încât previne scurgerea informaţiei.

 

Conform Legislației fiscale factura electronică trebuie să aibe trei elemente specifice

1. Autenticitatea originii sale

2. Integritatea conținutului

3. Lizibilitatea facturii

Toate aceste trei aspecte se regăsesc pe fiecare factură electronică, deci se respectă normativa impusă prin lege. 

 

Avantaje

Dacă ar fi să discutăm despre avantajele implementării facturii electronice în compania dumneavoastră am putea spune că:

1. ați asista la o diminuare a costurilor cu privire la emiterea-trimiterea-arhivarea facturilor. 

2. ați reduce timpul de timitere și receptare a facturilor

3. ați reduce spațiul de stocare 

4. ați avea un grad mai mare de siguranță cu privire la integritatea conținutului și siguranța datelor. 

5. ați crea o automatizare a întregului proces de facturare

6. ați crea un management centralizat al plăților/restanțelor în timp util și profitabil pentru dvs.

7. ați contribui la procesul de standardizare susținut de UE. 

8. ați contribui la un mediu mai sănătos. 

 

*

Vrei să devii partenerul nostru? Abia așteptăm să colaborăm! Scrie-ne pe mailul contact@facturaverde.ro.